• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • مجلة مركز الوثائق والدراسات الإنسانية - [من 1989 الى 2004]
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • مجلة مركز الوثائق والدراسات الإنسانية - [من 1989 الى 2004]
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listening Comprehension as a Complex Skill and the Sub-Skills Involved in the Process of Speech Perception

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Listening comprehension as a complex skill and the sub-skills involved in the process of speech perception.pdf (1.473Mb)
    التاريخ
    2001
    المؤلف
    Al Musalli, Alaa
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The skill of listening comprehension (LC) has been studied and discussed by many scholars, who have made it quite clear that it is one of the most influential and important skills that we depend on in learning and communication. However, many language teachers and course designers belittle it as a passive skill among the other three universally understood skills; and if any concentration is given to it, it is far from being sufficient for real improvement. Teachers rarely depend on any objective observation of what the process of speech perception really involves. Not only this. but what is mentioned in most of the discussions related to this issue underestimates the importance of the skills (or sub-skills) involved in LC (i.e. what the listener is expected to do as he listens). This paper is intended to draw attention to the various skills (or sub-skills) of LC. They are those decisions made at the higher levels of LC, they relate to the listeneris ability to make certain judgments about the whole input or to reply to it. The following taxonomy is based on a survey made of the LC sub-skills in the literature:
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/8414
    المجموعات
    • مجلة مركز الوثائق والدراسات الإنسانية - [من 1989 الى 2004] [‎180‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video