• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
    • FAQs
  • About QSpace
    • Vision & Mission
    • QSpace policies
View Item 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Ceased Journals
  • Journal of the College of Humanities and Social Sciences - [From 1998 TO 2003]
  • View Item
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Ceased Journals
  • Journal of the College of Humanities and Social Sciences - [From 1998 TO 2003]
  • View Item
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    خدمة المعلومات الإلكترونية في مكتبة جامعة قطر: المستفيدون ونوع المصادر الإلكترونية

    Thumbnail
    View/Open
    110124-0005-fulltext.pdf (624.3Kb)
    Date
    2001
    Author
    Al Qarghouli, Amira Haqi [عامرة حقى القرغولى]
    نورة علي آل ثاني
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The paper deals with Electronic Information Services submitted by Qatar University Library (Women's college) for 1/6/1999 -30/6/2000, it covers the/allowing: - Type of the Electronic references used. - Number & Type of users to be served. - Most used references. - Improving the Service. - Other Organizing matters. The Paper Concentrates on analwng the Department's Users Lists which detailed the following: (Users, the Departments they belong to, and the type of the resouces used). A questionnaire was designed in order to get to know the suitability of the search request with the retrieved materials, the most useful Departments/ Coleges, and ways to identify and expand use. The paper tested two hypotheses using the Chi square in order to check the differences in usability and relations of researches with regard to semesters.
     
    تغطي الدراسة مصادر المعلومات الالية المتوفرة في قسم خدمة المعلومات /مكتبة جامعة قطر (بنات ) منذ 1/6/1999 وحتى 30/6/2000، حيث تشتمل الدراسة تعريف بالخدمة من خلال : - عدد المستفيدين . - تحديد المصادر الإلكترونية المستخدمة . - المصادر اكثر استخداما . - نوع المستفيدين . - تحسين الخدمة . - نواحي تنظيمية أخرى . ركزت الدراسة على تحليل سجلات القسم الخاصة بالمستفيدين والمؤشر فيها أسماء المستفيدين ، والأقسام التابعين لها ، ونوع المصادر الإلكترونية المستخدمة ، كما ركزت الدراسة على تصميم استبيان لغرض التعرف على مدى ملائمة طلب البحث مع ما تم استرجاعه ، وكذلك معرفة أكثر الجهات استفادة، وسبل تعريف وتوسيع الاستفادة منها والتعريف بها . ولاختبار الفرضيتان المتعلقتان بعدم الاختلاف في المعنوية بين المصادر الإلكترونية الثلاث كونها أكثر تمثيلا في العلوم الصرفة عنها في العلوم الاجتماعية، والاستخدام كونه يرتبط بالفصول الدراسية، فقد تم الاعتماد على مربع كاي لتطبيقه على البيا نات المجمعة .
     
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/8419
    Collections
    • Journal of the College of Humanities and Social Sciences - [From 1998 TO 2003] [‎67‎ items ]

    entitlement


    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Home

    Submit your QU affiliated work

    Browse

    All of Digital Hub
      Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
    This Collection
      Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    About QSpace

    Vision & Mission QSpace policies

    Help

    Item Submission Publisher policiesUser guides FAQs

    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Video