Show simple item record

Authorعاصم عبد الرحمن الشيخ
Authorمحمد حربي حسن
Available date2009-11-25T13:51:21Z
Publication Date2001
Publication NameBulletin of the Faculty of Education
CitationBulletin of the Faculty of Education, 2001, No. 17, Pages 425-462.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/9210
Abstractاهتم البحث باختبار ميداني للافتراضات التي تطرحها الحوارات المثارة حول قدرة نظم التعليم التقليدية على مواكبة متطلبات المستقبل مقارنة بنظم التعليم المتزامن (عن بعد) والتعليم غير المتزامن (بالإنترنت). وقد أظهرت نتائج البحث قدرة التعليم غير المتزامن على تحقيق المرونة المكانية والزمانية وفى الكلفة وفئة العمر وكذلك المرونة المنهجية والتربوية في التعليم وهي ما تفتقده نظم التعليم الأخرى.
Languagear
PublisherQatar University
Subjectالانترنت
Internet
التعليم العالي .
الإنترنت في التعليم.
التعليم عن بعد.
Titleالتعليم العالي بالانترنت : محدداته وآفاقه
TypeArticle
Pagination425-462
Issue Number17
Alternative AbstractThis research concentrates on a field test of the hypotheses that are being laid down by the discussions on the ability of the traditional educational systems to cope with the demands of the future, in comparison with synchronous (distance) education and asynchronous (Internet) education. The results of this research show the ability of asynchronous education in realizing flexibility with regard to place, time, cost, and age group. The results also demonstrate the ability of asynchronous education with regard to providing flexibility in curriculum and pedagogy, which are missing in other educational systems.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record