• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • التخطيط العمراني والتصميم
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • التخطيط العمراني والتصميم
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Toward Creative Cities: Assessing the Culturally Emerging Creative Doha City- Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Master Thesis-Master of Science.pdf (5.227Mb)
    التاريخ
    2018-01
    المؤلف
    Mohamed, Nada Alaa Din Ghanem
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Through the holistic visionary plan 2032, Qatar is aiming for a future knowledge and economic creative based development. It is taking one main pillar in the country vision strategy to build a well-established human force that will sustain the country growth. Doha City is assigned to be a cultural and creative hub that attracts creative workers from around the globe and establish its local creative human capital. Since the 2011-2016 national development strategy plan varied initiatives have been serving the country to put itself on the creative map such as Katara and Qatar museum authority investments. In that regard, one can raise two essential questions: 1) is this vision enough to start the creative culture economy and reduce its dependency on the oil-based economy to accelerate the creative city growth? 2) or do we need to adjust our city planning to flourish and support Doha creative cultural aspect? This study responds to these questions in the analysis chapter of it through running a comparative study of the creative cultural state of Doha before the strategic plan and after it, to assess the move toward the creative city planning direction. In the end, strategies are proposed to promote the level of activities in Doha physical environment to support its global position.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11225
    المجموعات
    • التخطيط العمراني والتصميم [‎44‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Servant and authentic leadership as drivers of innovative work behaviour: the moderating role of creative self-efficacy 

      Gelaidan, Hamid Mahmood; Al-Swidi, Abdullah Kaid; Al-Hakimi, Mohammed A. (2023 , Article)
      Purpose: The importance of innovation has attracted growing attention due to the complex and rapidly changing business environment. This study aimed, first, to examine the joint effect of servant and authentic leadership ...
    • Thumbnail

      Local rooting and creativity within the fashion industry in Beirut 

      Ben Hassen, Tarek; Tremblay, Diane-Gabrielle ( Emerald Group Publishing Ltd. , 2019 , Article)
      Purpose The purpose of this paper is to analyze the factors that make Beirut a fashion hub by studying the characteristics of creativity and the role of the different stakeholders in setting an environment that encourages ...
    • Thumbnail

      Digital Advertising Creative Processes and Innovation in UK SME Advertising Agencies: An Empirical Investigation of Viral Advertising 

      Raghubansie, Antonius D.; El-Gohary, Hatem O. Aly Salem ( Damietta University , 2021 , Article)
      Innovation is arguably the largest theme in advertising literature. However, the emergence of E-Marketing has led to an unprecedented level of change in the industry. In an attempt to explore innovation practices and digital ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video