• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluation Of The Main Factors Affecting Tire-Pavement Interaction Noise

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Fahad Alasad_ OGS Approved Thesis.pdf (3.121Mb)
    التاريخ
    2018-06
    المؤلف
    Alasad, Fahad Abdulati
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Traffic noise is an environmental pollution that affects many people in today’s modernized world. It disrupts the quality of life and causes annoyance, stress, sleep deprivation, and several health problems. When vehicles travel at ‘highway speed’ in expressways, tire-pavement interaction is considered to be the leading source of traffic noise. Researchers and transportation agencies around the world have focused on designing quieter pavement surfaces as a cost-effective solution to reduce tire-pavement interaction noise and overall traffic noise. Nevertheless, many developing countries are still behindhand in this area. In this study, On-Board Sound Intensity (OBSI) experiments were conducted to identify and quantify the main factors affecting tire-pavement interaction noise. The study found that that tire-pavement interaction noise is increasing 13.4 ln [dB(A) per km/h] due to the effect of driving speed and 0.362 [dB(A) per year] due to the effect of aging in dense graded asphalt concrete (DGAC). Furthermore, an ambient temperature adjustment factor of -0.04 [dB(A)/°C] was recommended for Qatar’s environmental conditions. Moreover, NMAS was found to be the governing factor for tire-pavement interaction noise on dense graded asphalt Concrete (DGAC) surfaces. Finally, a prediction model for tire-pavement interaction noise was developed based on the pavement characteristics. This model can be used to design and construct quieter pavements in the state of Qatar as it accounts the environmental conditions and local construction materials.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11364
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎55‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video