• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Peace Education in Canada:Teacher Perceptions of the Cultivating Peace Education Program

    Thumbnail
    التاريخ
    2009
    المؤلف
    Elmi, Afyare Abdi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Many Muslims, Arabs, and other minority communities in Canada experienced the backlash of the September 11, 2001 events. Although these groups were discriminated against in a number of institutions, Muslim children in secondary schools in particular experienced different types of discrimination and violence. In order to help reduce incidents of discrimination in schools, with the help of academics at the Ontario Institute for Studies of Education (OISE), the Classroom Connections (non-for profit organization) developed a peace education program, the Cultivating Peace. Using qualitative methods, this paper examines the perceptions of teachers who used the Cultivating Peace program. Four themes emerged from the data collected for this research: flexibility, utility, relevance, and challenges. The findings reveal that educators believe the Cultivating Peace program promotes a culture of peace in Canada. Teachers find the Cultivating Peace flexible in that it fits well in the curriculum. In particular, teachers believe the program fits well in a social science and humanities curriculum. In addition, educators perceive the program is useful in teaching conflict resolution, communication, and problem-solving skills. They also find that the Cultivating Peace program is relevant to students’ lives because it teaches values that promote a culture of peace. Teachers mentioned two major challenges: lack of time and distribution problems.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.20355/C5QG6X
    http://hdl.handle.net/10576/11516
    المجموعات
    • دراسات الخليج [‎137‎ items ]
    • الأبحاث [‎112‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video