• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • البرنامج التأسيسي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • البرنامج التأسيسي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Adapting Teaching Strategies to Arab Student Needs in an EFL Classroom

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Main article (681.8Kb)
    التاريخ
    2018-07
    المؤلف
    Raza, Kashif
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Despite vast research on differentiated instruction, little has been done on tailoring the instructional strategies for Arab student needs in an EFL classroom. However, language teachers endeavor to implement differentiated instruction by adapting materials and modifying teacher-talk for mixed-ability classrooms, this practice is not always treated as an indispensable strategy for implementing a relevant and effective Foreign Language (FL) teaching strategy. A classroom with distinct levels of language competencies requires instructors to address the learning needs of his/her students through means that would benefit all. The current article assesses the needs of Arab students that are different from other students and presents a model for assisting language teachers in modifying instructions in order to accommodate the needs of Arab students in English as FL classrooms. The article first presents the characteristics that language learners possess followed by a discussion on the significance of differentiated instruction in mixed-ability classrooms, a discussion on the significance of a teacher in learning and teaching, and the academic characteristics of Arab ELLs. The last part of this paper provides implications for instructors.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.ejecs.org/index.php/JECS/article/view/93/pdf
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11571
    المجموعات
    • البرنامج التأسيسي [‎16‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video