• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Drivers� crossing behaviour between express and local lanes with soft separation: A driving simulator study

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Awan H.H.
    Sajid S.R.
    Declercq K.
    Adnan M.
    Pirdavani A.
    Alhajyaseen W.
    Brijs T.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In different countries, hard separation is adopted as a technique to separate express and local lanes. However, in case of an incident, especially on the express lane, traffic jams can occur as there is no escape route. Emergency services are then required instantly to remove the obstruction. In some cases, even traffic diversion needs to be organized leading to time loss and which may possibly also affect the traffic in adjacent lanes. In this paper, an alternative flexible geometric design approach called �soft separation� is evaluated having less side-effects in case of such calamities. A virtual environment using a driving simulator is used to evaluate 4 different types of soft separation. More specifically, driver behavior and driver temptations to cross different types of soft separation on the express lane are studied. These include: (1) a solid double line (2) cross hatch marking (3) tubular delineators and (4) vegetation / grass strip. Moreover, for each of the soft separation types, drivers were exposed to two different traffic conditions. In the first traffic condition, other vehicles in front did not cross the separation from express to local lanes whereas in the second condition, they did so. Results indicate that tubular delineators and the vegetation strip are more effective in restricting drivers to cross the separation. Implications for road design practice are given. � 2018, Gioacchino Onorati Editore. All rights reserved.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4399/97888255168835
    http://hdl.handle.net/10576/11587
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video