• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Road Users Perception of Dynamic Message Signs And Lane Control Signs

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Mohammed Alsoub_OGS Approval Thesis.pdf (2.654Mb)
    التاريخ
    2019-06
    المؤلف
    Alsoub, Mohammed Hussam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The state of Qatar is continuously developing and has been capitalizing enormously in upgrading transportation. The latest upgrade in transportation was the introduction of Intelligent Transportation Systems (ITS). Qatar has invested in building an infrastructure for ITS and installing many of its systems, including the Dynamic Message Signs (DMS) and Lane control signs (LCS). These signs have been installed in multiple areas in the city of Doha, the capital of Qatar. However, there have not been many studies in the region about the effectiveness of such system on the driver behavior. The first aim of this study is to capture the public opinion of DMSs in Qatar. The second aim is to evaluate and compare driver behavior between different type of roads and the impact of DMS and LCS on driving behavior. Two methods of data collection were used in this study, an online survey of 402 participants, and a real-life driving experiment of 32 participants in a defined route in Doha city that consists of three sections; arterial roads, freeway with electronic signs, and freeway without electronic signs. Descriptive and hypothesis analysis were conducted. There are number conclusions resulted from the analysis. According to the survey results, most participants find the DMS useful, and are likely to follow the instructions especially for warning messages about construction works and road conditions. With regards to driver behavior, it was found based on the driving experiment results that driver compliance is increased when ITS signs are deployed. Journey comfort is also found to be increased when ITS is implemented.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/12364
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎57‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video