• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Triangulation Study to Assess the Perceived City Image in the Arab Middle East Context: The Case of Al-Ain in the UAE

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Eid R.
    Elbanna S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The study of city image has become a subject of increasing interest to researchers and practitioners. However, although many studies have found that success of an area�s tourist development depends crucially on its image, most of studies concentrate on only a few destinations in the United States and the European Union, neglecting most emerging tourist destinations such as these in fuel-exporting countries. In order to fill this gap, this study adopted a two-stage design seeking to develop and test a scale of Perceived City Image (PCI) in a non-western context. In Stage 1, the authors; through a qualitative study, generated and refined the scale elements, recognizing unique characteristics of Al Ain. In Stage 2, the scale, through a quantitative study, has been assessed in terms of dimensionality, validity, and reliability. The overall results reflect appropriateness of the proposed constructs and provide an integrated perspective of PCI constructs in the Arab Middle East, where very little research can be found. Results, contributions, limitations, directions for future research, and managerial implications are all discussed. - 2017 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/21568316.2017.1303538
    http://hdl.handle.net/10576/12421
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video