• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analysis of road traffic crashes in the State of Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Analysis of road traffic crashes in the State of Qatar.pdf (2.009Mb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Timmermans C.
    Alhajyaseen W.
    Al Mamun A.
    Wakjira T.
    Qasem M.
    Almallah M.
    Younis H.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Road traffic crashes (RTCs) are globally acknowledged as increasing threat to society, because they can affect many lives when they result in severe injury or fatality. In the State of Qatar RTCs are getting more awareness and attention, aiming to improve the traffic safety in the country. This study is an exploratory research providing different analyses of the crash data for seven consecutive years, ranging from 2010 to 2016, which is obtained from the Traffic Department in the Ministry of Interior for the State of Qatar. The objectives aim to evaluate the trend of RTC rate over time and create understanding of the influencing factors related to RTC frequency. Time series analyses show an increasing trend of RTCs leading to severe injury and a slight decreasing trend for fatal RTCs. Secondly, different RTC severity levels are related to diverse RTC causes. Furthermore, the results revealed that crashes with severe injuries or fatality for drivers as well as pedestrians are found to be significantly affected by seasonal weather variations, with the highest vulnerability in winter and autumn season. This study therefore suggests the implementation of strategies to prioritize the traffic safety of road users during the crash-prone winter and autumn seasons. - 2019, - 2019 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/17457300.2019.1620289
    http://hdl.handle.net/10576/14589
    المجموعات
    • الأبحاث [‎1633‎ items ]
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video