• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Reflective Crack Mitigation Using AST Interlayer over Soil-Cement Base for Flexible Pavements

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile35.pdf (1.677Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Bhuyan, Mohammad Reza-Ul-Karim
    Khattak, Mohammad Jamal
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Flexible pavement over soil-cement base deteriorates over time due to reflective cracking caused by the shrinkage of such base. The propagation of the reflective cracks in overlaying hot mix asphalt (HMA) could be mitigated by installing interlayer system. State of Louisiana, USA has been utilizing Asphaltic Surface Treatment (AST) as an interlayer between the soil-cement base and HMA to mitigate reflective cracking. To evaluate the field performance of AST interlayer, flexible pavement projects with and without AST interlayer over soil-cement bases were compared in this study. From the Pavement Management System (PMS) database of Louisiana, 27 AST interlayer projects (70 miles) and 46 No AST interlayer projects (175 miles) were selected for comparison. The service lives of these projects were assessed using the time series cracking, rutting, and international roughness index (IRI) data. It was found that the projects with AST interlayer produced on average 14.3 and 14.7 years of service lives for transverse and alligator cracking, respectively. On the other hand, the average service lives of No AST interlayer projects were 11.6 and 12.5 years for such cracks, respectively. Hence, the AST interlayer projects gained 2.7 and 2.2 years of service life for transverse and alligator cracking, respectively. However, the service life based on rut data showed a loss of 3.2 years for AST interlayer projects (16.2 years). Furthermore, the longitudinal cracking and IRI exhibited no improvements. In summary, AST interlayer can mitigate transverse and alligator cracking but slightly increase the rutting potential of the pavement.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0042
    http://hdl.handle.net/10576/14728
    المجموعات
    • Theme 2: Materials and Transportation Engineering [‎43‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video