• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Using Reclaimed Asphalt and Polymer Modified Asphalt (PMA) to Maximize Cost Saving over the Pavement Life-Cycle in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile36.pdf (2.001Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Khnaizer, Jean
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Low performing asphalt mixes along with poor construction practices reduce the pavement serviceability and lead to early failure under repetitive traffic. Government agencies are sometimes urged to implement maintenance and rehabilitation at earlier stages throughout the pavement lifecycle. As an innovative pavement material solution, Polymer Modified Asphalt (PMA) along with an optimized recycled asphalt (RA) content in the recycled hot-mix asphalt (HMA) provide higher performance for the hot asphalt mixes (HMA) with an upfront saving on the cost of material, and a reduced maintenance cost over the lifecycle of pavement. While the mix performance is driven by various factors, RA characteristics and PMA properties contribute to the performance of HMA. In this study, RA and PMA mixes were produced using an existing target Job Mix Formula (JMF) of a dense graded 19.0 mm Nominal Maximum Aggregate Size (NMAS) and Pen 60/70 neat asphalt binder. Five recycled HMA were produced using respectively RA content ranging from 15 to 35%. PMA was added to every mix at a fixed percentage in order to match mixes using PMB PG 76E-10 (extremely heavy traffic with ESALs > 30 million). The Marshall mix design method was used to verify the properties of the recycled HMA. This paper highlights the benefits of using PMA with RA in Qatar as an ultimate solution that provides durability, values, and reduced maintenance cost over the lifecycle of the pavement.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0043
    http://hdl.handle.net/10576/14729
    المجموعات
    • Theme 2: Materials and Transportation Engineering [‎43‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video