• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Spatial Impact Network Exposure Model (SINEM) with Integration of Traffic Characteristics and Air Pollution Concentration

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile43.pdf (2.020Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Ghosh, Sumanta
    Rp, Rohit
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The State of Qatar has undergone rapid economic growth and urbanization during the last few decades. This has resulted in an increase in the number of motor vehicles in the country. Therefore, it is vital to monitor and manage the air pollution level in Qatar. Trafficrelated air pollutants generally have a significant contribution to air pollution especially in urban areas and they also have an adverse impact on the commuters and abutting street population. Limited study has been carried out in this area and particularly in the context of Qatar. The purpose of this research is to establish a relationship between air pollution concentration and a set of parameters related to traffic and network characteristics; such as traffic volume, speed, VCR, etc. This study aims to develop an area-wide Spatial Impact Network Exposure Model (SINEM) using Geographic Information System (GIS). The SINEM shall be developed to assess the area-wide spatial impact of trafficrelated air pollution exposure based on an aggregated approach. This model helps to predict the surrounding network exposure index which helps in the decision-making process. Interestingly, this model also has the potential to scale up as well as convert into a real-time model. It will assist relevant authorities and decision-makers to identify and initialize policy measures to reduce the exposure impact, setting up building regulations, FAR implementation and sustainable master plan development.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0050
    http://hdl.handle.net/10576/14736
    المجموعات
    • Theme 2: Materials and Transportation Engineering [‎43‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video