• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Crowd Logistics Delivery Determinants: A Stated-Preference Survey

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile47.pdf (2.705Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Al-Saudi, Ali
    Himpel, Frank
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    "the environment. Consumers’ attitudes toward CL are understudied, especially in Qatar, where CL is currently unavailable. The purpose of this paper is to investigate consumers’ reactions to the theoretical attributes of a crowd-sourced delivery smartphone application along with customers’ willingness to pay for particular features. A stated preference survey was distributed to potential consumers in Qatar and analyzed using a multinomial logit model. Package insurance was identified as the most important attribute, followed by a flexible delivery place and time with GPS tracking and a transparent delivery person profile. Respondents did not want their packages to be delayed by 30 minutes but did not mind a 15-minute delay. This model suggests that consumers are willing to pay up to 13.8 QR for package insurance, implying a lack of trust in CL. This research offers valuable insights for businesses (e.g., to help them design relevant platforms) and policymakers (e.g., to potentially mitigate consumers’ trust concerns around using occasional people for delivery). This study also helps fill a gap in CL behavioral studies and confirms extant research findings relative to customers’ trust in CL."
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0054
    http://hdl.handle.net/10576/14740
    المجموعات
    • Theme 2: Materials and Transportation Engineering [‎43‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video