• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Developing Assessment Framework for Strategic Transportation Projects in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile70.pdf (3.613Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Mohammad, Anas
    Al Rawi, Nabeel
    Freija, Osama
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper presents Transportation Assessment Framework and process for selecting, defining, and naming assessment criteria to be used in transport appraisal. The approach is based on a review of national and international practices in transportation planning and appraisal around the world but is adapted to attend the needs and particularities of the Qatar transportation system, according to Transportation Master Plan for Qatar (TMPQ) vision and objectives. The TMPQ vision is derived from four key strategic themes: development, sustainability, livability and culture. The outcome of the research is a comprehensive list, developed using this framework, of 37 transport assessment criteria encompassing direct project impacts, indirect societal impacts, and environmental impacts. This list can serve as a starting point for planners wishing to conduct appraisal for strategic transport projects. A Cost-Benefit Analysis (CBA) procedure and parameter are also developed as part of TAF for a more detailed assessment of the Preferred Scenario(s), covering the impacts (costs and benefits) which can be quantified and monetized. An Excel-based CBA tool is developed and applied to produce the main economic indicators for the preferred scenario, which form part of the assessment criteria that can be monetized.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0077
    http://hdl.handle.net/10576/14763
    المجموعات
    • Theme 2: Materials and Transportation Engineering [‎43‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video