• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Improving the Process of Preventive Maintenance for Critical Telecommunications Stations in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Ahmed Alkuwari _OGS Approved Project.pdf (1.366Mb)
    التاريخ
    2020-06
    المؤلف
    Alkuwari, Ahmed K.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Critical public safety telecommunications networks in Qatar shall be secure, reliable, and fast response networks. These networks are serving the security teams and forces of Qatar. As a result, these networks shall be maintained on the highest standards in order to meet the basic requirements of providing an available and reliable Mission Critical Communications Networks (MCCN). Hence, the goal of this project is to improve the process of preventive maintenance by the Field Maintenance Teams (FMT) in the Ministry of Interior (MOI). Several limitations and challenges are facing these teams while planning and performing the Preventive Maintenance (PM) tasks. This project shall be used to increase the productivity of the FMT by improving the current practices of performing PM activities. A detailed literature review on the areas of lean thinking and scheduling maintenance tasks has been conducted. Then, it was decided to use the VSM (one of the lean thinking tools) to enhance and improve the current PM execution system. There were multiple non-value adding activities that can be planned for and executed before each day of preforming the PM tasks. These activities have been identified and then eliminated, and hence a future state was proposed in this project. This future state system will be implemented directly by the FMT management as it can save almost 40.3% of the total lead time of the system (192 minutes improvement from current to the future system).
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/15163
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎147‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video