• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Capacity Analysis of Single-Lane Roundabouts in The State of Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Naeem Albeitjali _OGS Approved Thesis.pdf (1.062Mb)
    التاريخ
    2020-06
    المؤلف
    Albeitjali, Naeem Nasser Naim
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This master thesis presents capacity analysis of Single-Lane roundabouts in the State of Qatar. The aim of this paper is to update Qatar highway manual, by developing a new capacity model using empirical data collected from directly the field for a single lane roundabout, also to compare the obtained capacity model with the one provided by the Highway Capacity Manual (HCM, 2016). The operations of single-lane roundabouts should be studied to ensure a safe and smooth flow for road users. This study aims to analyze drivers’ behavior and estimate the capacity of two single-lane roundabouts using critical gap, entry headway gap and circulating headway gap. Video data were collected at two roundabouts located in Doha, Qatar. The analysis estimated the critical gap tc, follow up headway gap tf and circulating headway gap 𝜏 for each approach alone. Then capacity was calculated using the approach of the most critical conditions. The capacity was estimated using the Highway Capacity Manual (HCM, 2016) approach. The critical gap was different among the two sites with an average of 3.39 sec for Site 2 and 2.61 secs for Site 1. The average circulating headway gap was 2. 51 and 2.24 seconds for Site 2 and Site 1 respectively. The average follow-up headway gap was between 2.61 and 2.67 seconds for Site 2 and Site 1 respectively. The results signify that the HCM 2016 fails at higher circulating flow rates in capacity estimation in Qatar. Further, the importance of roundabouts geometry and drivers’ behavior on impacting the capacity estimation of single-lane roundabouts was reflected on the critical gap parameters.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/15236
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎57‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video