• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Influence of the practicum experience on student teachers' beliefs about their role in EFL classrooms

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Influence of the Practicum Experience on Student Teachers’ Beliefs about their Role in EFL Classrooms.pdf (309.5Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Chaaban, Youmen
    Du, Xiangyun
    Ellili-Cherif, Maha
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    As worldwide educational reforms link educational outcomes with teacher performance, teachers are increasingly pressured to adopt several roles that reflect these new demands. Thus, the purpose of the study was to investigate student teachers' perceptions of their roles and whether these beliefs underwent certain changes during the practicum experience. It also explored the factors within the socio-cultural context that may have influenced the development of their beliefs. A qualitative research methodology was employed, which involved the collection of empirical data from multiple sources including pre- and post-interviews, weekly journals, and mid- and post-reflective essays. The results revealed the intricate nature of student teachers' beliefs about their roles and the processes of belief change. Despite the apparent flexibility of these beliefs, the results revealed the divergence between the student teachers' anticipated roles and their actual roles. To facilitate student teachers' belief change towards the goals of the teacher preparation program as well as those they had initially anticipated for themselves, several recommendations include the necessity of establishing closer partnerships between universities and schools, the exposure to multiple social learning activities, a careful consideration for student teachers' procedural concerns, and the attention to the subtle power relationships that play out during the practicum experience.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.26803/ijlter.18.9.4
    http://hdl.handle.net/10576/15361
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎150‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video