• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    'Why Do You Ask?' the Nature and Impacts of Attitudes towards Public Opinion Surveys in the Arab World

    Thumbnail
    عرض / فتح
    why-do-you-ask-the-nature-and-impacts-of-attitudes-towards-public-opinion-surveys-in-the-arab-world.pdf (479.6Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Gengler, Justin J.
    Tessler, Mark
    Lucas, Russell
    Forney, Jonathan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    For the first time in an Arab country, this article examines attitudes toward public opinion surveys and their effects on survey-taking behavior. The study uses original survey data from Qatar, the diverse population of which permits comparisons across cultural-geographical groupings within a single, non-democratic polity. The authors find that Qatari and expatriate Arabs hold positive views of surveys, both in absolute terms and relative to individuals from non-Arab countries. Factor analysis reveals that the underlying dimensions of survey attitudes in Qatar mostly mirror those identified in Western settings, but a new dimension is discovered that captures the perceived intentions of surveys. Two embedded experiments assess the impact of survey attitudes. The results show that generalized attitudes toward surveys affect respondents' willingness to participate both alone and in combination with surveys' objective attributes. The study also finds that negative views about survey reliability and intentions increase motivated under-reporting among Arab respondents, whereas non-Arabs are sensitive only to perceived cognitive and time costs. These findings have direct implications for consumers and producers of Arab survey data. - 2019 Cambridge University Press.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1017/S0007123419000206
    http://hdl.handle.net/10576/15672
    المجموعات
    • الأبحاث [‎297‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video