• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 5: Covid-19 Research
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 5: Covid-19 Research
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    COVID-19 Preventive Measures Impact on Traffic Demand & Safety

    Thumbnail
    عرض / فتح
    COVID-19 Preventive Measures Impact on Traffic Demand & Safety.pdf (695.5Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Mohammad, Anas Ahmad
    Muley, Deepti
    Ghanim, Mohammad Shareef
    Kharbeche, Mohamed Bin Mokhtar
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    COVID-19 has affected the mobility of people significantly due to movement restrictions imposed by government authorities to control the spread of the pandemic. The staged movement restrictions that have been implemented by the government authorities to curb the spread of the disease included the closure of educational institutions and adopt online-based education, restrict commercial activities, and reducing the number of employees at the workplace. This paper presents the impact of these mitigation policies on the traffic volumes, the number of traffic violations, and the number of crashes in the State of Qatar. The hourly distribution of traffic volume showed similar trends before and after the implementation of these policies. Overall, the total traffic decreased by 30% compared to baseline conditions for all selected intersections as well as the Central Business District (CBD) screenline after the implementation of all measures. From the safety perspective, the total traffic violations decreased by 73% in April and May when the restrictions due to all three policies were imposed. During the same time, a decrease of 42% to 54%, 20% to 54%, and around 36% was observed for traffic crashes involving deaths, major loss, and minor damages respectively. Similarly, the total traffic crashes declined by 37% when complete restrictions were in place and COVID-19 was in peak stage. The results of this study will help policymakers and planners to plan/manage the traffic operations in the future during any emergencies. The results can be applied also while managing traffic during the post-covid era, special and mega-events for temporary traffic management based on real-life data
    معرّف المصادر الموحد
    https://dx.doi.org/10.29117/quarfe.2020.0302
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16526
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎849‎ items ]
    • Theme 5: Covid-19 Research [‎32‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video