• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 3: Information and Communication Technologies
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 3: Information and Communication Technologies
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Effectiveness of the pedestrian detection strategies and pavement markings: A driving simulator study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Effectiveness of the pedestrian detection strategies and pavement markings A driving simulator study.pdf (1.429Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Hussain, Qinaat
    Alhajyaseen, Wael K. M.
    Pirdavani, Ali
    Brijs, Kris
    Shaaban, Khaled
    Brijs, Tom
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Pedestrians are the most vulnerable group in the traffic and accounts for about 40,000 deaths each year worldwide. One of the main reasons is that drivers usually do not yield to pedestrian which creates serious conflicts between vehicles and pedestrians. The objective of this driving simulator study is to assess the effectiveness of detection based strategies and compare them with the untreated midblock marked crosswalk and pavement markings with pedestrian encircled. The detection based conditions include flashing LED lights placed before the crosswalk and animation based variable message sign VMS. Each condition was designed with a yield/stop controlled marked crosswalk. All the conditions were tested for two situations i.e. pedestrian present and pedestrian absent. Data from 62 drivers having a valid Qatari driving license were considered for analyses. The results showed that drivers yielding rate increased up to 98.3% in the detection based strategies (i.e. VMS and LED) compared to the pavement marking condition (i.e. 91%) and the untreated control condition (i.e. 88.7%). Regarding the vehicle-pedestrian conflicts, results revealed that serious and slight conflicts were significantly reduced in the VMS and LED conditions compared to the other conditions (i.e. Control and pavement markings). Furthermore, the detection based strategies were helpful in motivating drivers to reduce their traveling speed while approaching the pedestrian crosswalks. Based on the results from this study, the detection based strategies (i.e. LED and VMS conditions) are recommended for policy makers as a potentially effective treatments to improve safety at midblock yield/stop controlled crosswalks.
    معرّف المصادر الموحد
    https://dx.doi.org/10.29117/quarfe.2020.0237
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16651
    المجموعات
    • Theme 3: Information and Communication Technologies [‎19‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video