• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 4: Social Change and Identity
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 4: Social Change and Identity
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Factors Influencing Reading News on the Mobile Devices in Qatar in Light of Augmented Reality (AR) & Virtual Reality (VR)

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Factors Influencing Reading News on the Mobile Devices in Qatar in Light of Augmented Reality (AR) & Virtual Reality (VR).pdf (1.099Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Charbaji, Rima
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The purpose of this study is to examine and better understand the factors influencing reading news on the mobile devices in Qatar from the viewpoint of intention to adopt augmented reality (AR) and virtual reality (VR). Design/methodology/approach: A large convenience sample of 699 respondents from Qatar was surveyed. Using SPSS, the researcher employed the Kaisers-Meyer-Olkin (KMO) measure of sampling adequacy and the Bartless test of sphericity to establish the construct validity of the instrument. The four extracted and rotated dimensions were found to be reliable and valid. Main Findings: Findings from multiple regression analysis have confirmed two out of six hypotheses. Two independent variables (1) nationality and (2) interest in using AR & VR are significant in predicting the use of mobile devices to follow regional and international news in Qatar from the viewpoint of intention to adopt augmented reality (AR) and virtual reality (VR). Implications: Implications of this study are two folds. Hypotheses that are partially supported, suggest an urgent need for further research to uncover the various modes afforded by the smart digital society in Qatar. More proactive approach from decision and policy makers in Qatar's news paper printing industry is needed to benefit from the digitalization of international news. Novelty: This article empirically correlates two fields of business research: the digital copy of the real world and reading international news. This piece of research has been published in May 2020 at the scopus indexed International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET).
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2020.0254
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16668
    المجموعات
    • Theme 4: Social Change and Identity [‎28‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video