• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 4: Social Change and Identity
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 4: Social Change and Identity
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Choice and Expenditure: A Double Hurdle Model of Private Tutoring in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Choice and Expenditure A Double Hurdle Model of Private Tutoring in Qatar.pdf (573.2Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Mandikiana, Brian
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    To shed light on the demand for private tutoring, this paper presents new evidence for the case of Qatar. The household demand for private tutoring is estimated using the double hurdle model using a sample of 1226 participants from the 2012 Qatar Education Survey. Using statistical model selection criterion, the Cragg model is preferred overall to establish the demand for private tutoring in Qatar. The findings show that nationality of parents, mother's educational background, the grade the student attends, and the type of school attended pose a significant influence on the likelihood of using private tutoring and the amount. These findings suggest that without monitoring, access to high quality education will be unequal. In particular, students from well-off families will benefit the most from additional hours of education and build an advantage that could eventually lead to the creation of an unequal society.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2020.0261
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16675
    المجموعات
    • Theme 4: Social Change and Identity [‎28‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video