• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 4: Social Change and Identity
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 4: Social Change and Identity
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effect of teaching science and mathematics in Arabic on the level of students' performance in Qatari schools

    Thumbnail
    عرض / فتح
    أثر تدريس مادتي العلوم والرياضيات باللغة العربية على مستوى أداء الطلاب في المدارس القطرية.pdf (5.329Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Tahtamouni, Suha Fayed
    Mohammed, Chinda
    Zukari, Lina Said
    Tayeh, Momena Khader
    Sadiq, Hissa
    تهتموني, سهى فايد
    محمد, شيندا علوان
    زوكاري, لينا سعيد
    تايه, مؤمنة خضر
    صادق, حصة
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The interest in education is the cornerstone of the civilized growth of the State of Qatar, because of its great impact on preparing the human resources that the nation needs in its progress in various fields, in order to achieve the Qatar Vision 2030. In 2003, the State of Qatar launched an ambitious initiative to develop public education known as "Education for a New Era". A bilingual system that started with teaching Math and Science subjects, so that both Arabic and English are used in the educational process, followed by a decision to teach the two subjects in Arabic in all government schools. Therefore, this research aims to focus on the performance in government schools in the country, which shows the rates of student achievement in specific educational stages and in specific subjects, where the improvement of achievement in government school students in basic subjects (Arabic, English, Mathematics and Science) in the three educational stages, is considered to be one of the objectives of the Ministry of Education and Higher Education to realize the Qatar Vision 2030, and accordingly the Ministry of Education and Higher Education sets and develops many strategies, procedures and decisions with the aim of achieving this goal.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2020.0269
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16683
    المجموعات
    • Theme 4: Social Change and Identity [‎28‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video