• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز دراسات الخليج
  • المؤتمر السنوي الدولي لمركز دراسات الخليج
  • المؤتمر الدولي السنوي الخامس لمركز دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز دراسات الخليج
  • المؤتمر السنوي الدولي لمركز دراسات الخليج
  • المؤتمر الدولي السنوي الخامس لمركز دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Dominant Discourse Representing Iranian National Identity in Social Media: A Case Study of Twitter

    Thumbnail
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Amin, Majidifard
    Majidifard, Ehsan
    Hajmalek, Muhammad Mahdi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Identity is defined through the comparison of oneself to the other and it is rooted in human beings' need to be different and distinguished from others. From a post-structualist viewpoint, identity is plural, dynamic and multi-dimensional and both individual and collective identities can be portrayed through various medias. Social media, as the most prominent phenomenon of our era, not only provides a unique opportunity for people to share their thoughts and feelings, but also affects their lifestyles and worldviews. The present study, a qualitative analysis of big data, probes the discourse behind the representation of Iranian national identity in social media and specifically twitter. By probing the tweets, the study shows the discourses in which Iranians represent their identity. To find out the way Iranian twitter users redefine themselves and their national identity in their tweets, 100000 tweets were compiled in a 8-week period and were categorized based on their common features. Utilizing the discourse analysis and thematic analysis, the six elicited themes were categorized in a three dimensional discourse which includes regret, humiliation and innateness. Elaborating the themes, Iranians always regret their past civilization and behaviors, they humiliate themselves comparing the otherness and the last but not the least, their behaviors are inherently determined.
    معرّف المصادر الموحد
    https://youtu.be/D3qBiv-bujM
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/17029
    المجموعات
    • المؤتمر الدولي السنوي الخامس لمركز دراسات الخليج [‎36‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video