• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Performance Of Tourism Destinations: Evidence From Tunisia

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Ben Aissa, Sami
    Goaied, Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study uses data envelopment analysis and a two-stage procedure to compare the performance of Tunisian tourism destinations and to examine the impact of investment (public and private), economic circumstances, workers skills, and travel agent number on the efficiency of Tunisian tourism destinations. In the first stage, the efficiency score is calculated. This calculation is followed in the second stage with a bootstrapped truncated regression model examining the effects of the cited variables to determine the best development strategy that can increase the tourism competitiveness of Tunisian tourism destinations. This study has six major conclusions. First, the test results confirm that the destination efficiency is sensitive to public and private investment in the tourism industry. Second, the trade deficit has a significant negative impact on the efficiency of the country destinations. Third, tourism education and training in Tunisia do not meet the Tunisian tourist market needs. Fourth, the wage level in the tourism sector positively affects the performance of destinations. Fifth, whereas the number of Type A (hold and sell travel) travel agencies positively affects the performance of a destination, Type B agencies (only sell travels) negatively influence it. Last, tourism destinations have to develop commodities, tourism monuments, leisure activities, and other para-tourism activities to attract more tourists or to improve their length of stay.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/1096348014550870
    http://hdl.handle.net/10576/17070
    المجموعات
    • المالية والاقتصاد [‎455‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video