• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Empirical analysis of the cross-cultural information searching and travel behavior of business travelers: A case study of MICE travelers to Qatar in the Middle East

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Abulibdeh, Ammar
    Zaidan, Esmat
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Very few tourism geographers have investigated the way meetings, incentives, conventions, and exhibitions (MICE) travelers search for information and their travel behavior based on cultural background and country of origin. In addition, little attention has been paid to examining the factors that affect MICE travelers' decisions to visit a certain destination. To address this knowledge gap, this paper aims to examine the impact of cultural factors on the information acquisition and travel behaviors of MICE tourists. It also examines the factors that affect travelers' decisions to visit a certain destination in cross-cultural settings. The primary data, related to the impact of cultural aspects of MICE travelers on their information searching and travel behaviors, were collected through a self-administered survey. The survey tool was composed of key elements-the country of normal residence, behaviors in information searching, the arrangement of the present trip, travel behaviors, significant effects on tourists' choices and satisfaction, and the socio-demographic characteristics of MICE travelers. The sample population was composed of Chinese-, Arabic-, and English-speaking MICE travelers at one of the top Middle Eastern MICE tourism destinations, Doha, Qatar. The relevant data were collected from MICE travelers at the Doha Exhibition and Convention Center, which is considered the main MICE sector setting in Doha. To test the proposed hypotheses, which concern categorical variables, a series of chi-square tests for independence or relatedness were conducted. These tests are appropriate for analyzing the relationship between two categorical variables. The study revealed notable differences between the three respondent groups. This paper proposes that destinations marketers should develop targeted marketing strategies based on the information and travel behavior of each cultural group. Particular marketing implications for Doha are discussed.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.apgeog.2017.06.001
    http://hdl.handle.net/10576/17394
    المجموعات
    • الشؤون الدولية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video