• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • البرنامج التأسيسي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • البرنامج التأسيسي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Fidelity to and satisfaction with prescribed curriculum in an Arab educational context: ESL teachers' perspective

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Ellili-Cherif, Maha
    Hadba, Hala Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Educational institutions in the Arab Gulf are requiring rapid changes to enhance English language learning to keep up with globalization and economic growth. This urges the need for investigating policy changes such as effectiveness in curriculum orientations and their impact on the actual process of teaching in order to gauge how educational institutions are performing. This paper reports the findings of a survey study on curriculum enactment in the English Language Foundation Program of a higher education institution in the Arab Gulf region. Data collection methods included a survey and interview with teachers investigating their opinions about the curriculum, how much support it offers teachers to reach the objectives of the course, and whether/to what extent as well as the reasons why they feel they need to modify the curriculum at the implementation level. Results showed that most teachers exercised discretion in using the prescribed curriculum materials due to individual contextual factors. Results also indicated that either when implementing the prescribed or modified materials, most participants highlighted the importance of using reliable quality resource materials that can help teachers as well as students to enhance the learning process. Findings have implications for English as a second language curriculum design in Arab higher educational contexts. British Educational Research Association.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/09585176.2016.1240885
    http://hdl.handle.net/10576/17480
    المجموعات
    • البرنامج التأسيسي [‎16‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video