• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم الاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم الاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effects of citizenship status on service utilization and general satisfaction with healthcare: a cross-cultural study

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Azzali, Simona
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objective: To explore the role of citizenship status as a predictor of general satisfaction with healthcare services in Qatar, including potential interaction with utilization and health insurance coverage type.Design: A cross-sectional survey conducted in 2012.Setting: A household survey in the State of Qatar in the Arab Gulf.Participants: A nationally representative sample of 2750 citizens and noncitizens aged 18 years and older.Main Outcome: General satisfaction status with Qatar's healthcare system.Measures: Citizenship status, healthcare utilization, health insurance type.Results: Citizens were significantly less likely to be satisfied with Qatar's healthcare system than noncitizens (odds ratio (OR) = 0.30, P < 0.001). The association between private health insurance and overall satisfaction was not significantly different between citizens and noncitizens (P = 0.19). However, the association between utilization of healthcare services and overall satisfaction was moderated by citizenship (P < 0.001). Among citizens, non-users were less likely to be satisfied than recent users (OR = 1.88, P < 0.05), while the opposite pattern was observed among noncitizens (OR = 0.51, P < 0.05). These patterns persisted even after controlling for potential confounders.Conclusions: The study revealed significant population differences in satisfaction between recent users and non-users within citizenship groups. These differences may stem from different expectations with respect to healthcare services. Understanding these expectations may have important policy implications for cross-cultural contexts.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1093/intqhc/mzw131
    http://hdl.handle.net/10576/17597
    المجموعات
    • العلوم الاجتماعية [‎101‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video