• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Digitalized Customer Service

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Amna Al-Rumaihi_ OGS Approved Project.pdf (3.154Mb)
    التاريخ
    2021-01
    المؤلف
    AL-RUMAIHI, AMNA SAQER
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Lean thinking is one of the approaches used to create more value for customers with minimum used resources by eliminating or reducing wastes. Lean techniques started with manufacturing processes, but nowadays, it is also applied to service organizations. This report introduces lean thinking using the value stream mapping and other process improvement tools in the Kahramaa customer service department to enhance customer satisfaction by reducing the service time by eliminating the non-value-added activities of the processes. In this project, the low voltage contractor procedure, which includes license and examination services, are studied to enhance the processes. After mapping the current state of the examination and license services, the non-value-added activities are identified. Improvement ideas are suggested to improve customer responsiveness and reduce costs. Improvement of 44% in LT, 32% in PT, and 100% in the material used were achieved for the examination service. For the license service, improvement of 71% in LT, 48% in PT, and 100% in the material used were achieved. Suggestions and recommendations were made to improve the efficiency and responsiveness of the two services.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/17699
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎147‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video