• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    IMPLEMENTING PROJECT BASED LEARNING (PBL) IN QATAR GOVERNMENTAL SCHOOLS - EFL TEACHERS’ DEFINITION AND PRACTICE

    Thumbnail
    عرض / فتح
    YasameenALMabrd_OGSApprovedThesis.pdf (1.448Mb)
    التاريخ
    2018-06
    المؤلف
    ALMABRD, YASMEEN MOHAMMED SALEH
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of this study was to investigate teachers’ understatings, practices, and challenges at the initial stages of implementation of a state-wide Project Based Learning (PBL) program being implemented in Qatar’s primary government schools. Eleven English foreign language (EFL) teachers from three schools participated in the study. A qualitative research method was used for data generation, including interviews, classroom observations, and lesson plan analysis. Framework of PBL principles and challenges were used for data analysis. The findings of the study showed that the majority of the participants lacked both an appropriate understanding of PBL and prior experiences in its usage. These may be possible reasons that the teachers faced a number of challenges in the practice of initial implementation, such as identifying appropriate problems, providing materials that were needed, and organizing project scope within classroom time and the given conditions. In comparing three schools, the findings suggested that a supportive school environment that encourages collaboration among teachers could motivate teachers to develop suitable coping strategies that help them to maximize their learning through practicing PBL implementation. Finally, the study provides a list of recommendations that could support the long-term success of implementing pedagogical innovations. For example, PBL in Qatar and similar contexts including providing sufficient professional development activities so that teachers may experience PBL as learners, involving teachers in effective communication on and decisions in the implementation, and collaboration among peer teachers.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/17810
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎42‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video