• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإعلام وعلم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإعلام وعلم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Social media and social change

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Miladi, Noureddine
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The growing impact of new media around the world has been the subject of study by scores of scientists in multidisciplinary fields. Satellite TV and the Internet have been viewed as instruments of social and political change - connecting communities, educating the youth, and creating social networks previously unaccounted for, like virtual groups. However, in the Arab World and the Middle East, such technological developments have been hailed as tools for the empowerment of marginalized communities such as women and the youth, also brought new opportunities that have resulted in the breaking of the communication monopoly by those in power and the creation of a new communication environment. Such environment has - as part of its manifestations - the current social transformations that the region is witnessing. Drawing on examples from social media networks used in Tunisia and Egypt, this article analyzes the extent to which new technologies have changed the rules of the game regarding public opinion construction and the communication flow traditionally monopolized by the hegemonic power structures in Arab society. This study not only reveals the decisiveness of platforms like Facebook, Twitter, and YouTube in the Arab Spring countries' revolutions, but also the extent to which their availability served in a complex manner the democratic transition that Tunisia have been undergoing and the political turmoil that Egypt is witnessing. Furthermore this study argues that such online spheres of communication mark the emergence of the virtual yet vibrant space of political campaigning and social empowerment, especially for the youth and marginalized communities. 2016 Policy Studies Organization.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/dome.12082
    http://hdl.handle.net/10576/18549
    المجموعات
    • الإعلام وعلم المعلومات [‎78‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video