• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessment of tire-pavement noise by using on-board sound intensity (Obsi) method in the state of qatar

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Ohiduzzaman, M.
    Sirin, O.
    Kassem, E.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Tire-pavement noise is the dominant source of traffic noise especially at medium and high speeds. Thus, various transportation agencies and researchers are actively investigating for establishment of accurate test methods to measure traffic noise at source. Accurate measurements of tire-pavement noise are essential for understanding the mechanisms of noise generation and designing quieter pavements. This paper presents some preliminary results of ongoing research efforts in the State of Qatar with the aim of constructing quieter pavements. The researchers established a test setup for measuring the tire-pavement noise at source using the Onboard Sound Intensity (OBSI) method and examined the applicability of the system and the repeatability of acquired data. The test results demonstrated that the established setup is capable of measuring the sound intensity with excellent repeatability. In addition, the results showed that the tire-pavement noise is significantly affected by the vehicle speed and generally increases with the increasing of speed. Furthermore, the effect of vehicle speed is also analyzed at various frequencies and the results showed peak noise intensity displayed at frequency 1000 Hz regardless of the test speed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85055488822&partnerID=40&md5=983ffac12b0d9188e0e6a4fa1eab8036
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/20554
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎869‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video