• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A structural analysis of the enablers of u-commerce proliferation in a developing economy

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Faisal, Mohd. Nishat
    Khan, Habibullah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: U-commerce is an emerging paradigm transcending traditional e-commerce boundaries. The purpose of this paper is to highlight those issues that deserve attention in developing successful u-commerce models. Design/methodology/approach: The interpretive structural model technique is adopted to construct a hierarchical structure, and the impact matrix cross-reference multiplication applied to a classification (MIC-MAC) approach is employed to analyze the effect and dependence among these factors. Findings: The research shows that there exists a group of enablers having a high driving power and low dependence requiring maximum attention and of strategic importance, while another group consists of those variables that have high dependence and are the resultant actions. Practical implications: Organizations that plans to develop a u-commerce model would be benefited from this study. They can understand the difference between the independent and dependent variables and their mutual relationships. This would help them to prioritize their budget and implement suitable strategies to cater to key variables so as to exploit the benefits of u-commerce. Social implications: Most of the GCC countries have very similar business environment. This research can easily be adapted to other GCC nations thereby saving the duplication of time, efforts and money. Originality/value: This research was conducted in a developing economy in a GCC country which is very fast adopter of new technology. The findings of this study would serve as a guide to the businesses who are migrating to a u-commerce model in future. 2016, Emerald Group Publishing Limited.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/IJPPM-10-2014-0162
    http://hdl.handle.net/10576/21095
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video