• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    INTEGRATING TECHNOLOGY IN PREPARATORY STUDENTS' WRITING IN THE SCHOOLS OF QATAR: EFL TEACHERS' KNOWLEDGE, PRACTICES AND CHALLENGES

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Hanadi Abu Bakir _ OGS Approved Thesis.pdf (2.160Mb)
    التاريخ
    2021-06
    المؤلف
    ABUBAKIR, HANADI AHMAD
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Competency in English writing skills is essential for academic and professional success. However, learning to write entails explicit and intensive instruction particularly in the EFL context. In view of the recent technology development, it is essential to reconsider how writing is delivered and how teachers are prepared for technology integration. To that end, this mixed-method study aimed at investigating teachers' knowledge, practices, and challenges of technology integration in teaching writing to EFL students in public schools in Qatar. Quantitative data were collected from 182 teachers who completed a web-based questionnaire, while qualitative data were collected through 10 semi-structured interviews. Findings revealed that EFL teachers assumed a high level of knowledge in all TPACK (Technological Pedagogical and Content Knowledge) constructs; however, teachers barely apply this knowledge to improve students writing skills. Several challenges documented in this study contribute to this deficiency in using technology in teaching writing mainly, the absence of professional development, lack of time and teachers' beliefs toward integrating technology. The results also showed statistically significant differences in relevance to gender, years of experience, and the received professional development. Finally, the study extends several recommendations to educators and policymakers for the purpose of improving teachers' skills in integrating technology in writing instructions.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/21200
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎39‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video