• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EFL TEACHERS' KNOWLEDGE AND BELIEFS ABOUT PHONOLOGICAL AWARENESS AND PHONICS IN READING INSTRUCTION FOR EARLY GRADERS IN QATARI GOVERNMENT SCHOOLS

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Tahani Allouh _OGS Approved Thesis.pdf (1.210Mb)
    التاريخ
    2021-06
    المؤلف
    ALLOUH, TAHANI MUHAMMAD
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aimed at exploring the knowledge of EFL female teachers possess regarding phonological awareness and phonics. Also, the study investigates teachers' beliefs about the use of phonics in reading instruction for early graders in Qatari primary government schools and kindergartens. Following the mixed methods research design, a 33-item survey was completed by 142 EFL female teachers, and ten teachers were interviewed for the data collection. To analyze the quantitative data, descriptive and inferential statistics were utilized, while thematic analysis was used for interview analysis. Findings revealed that the majority of participants lack basic knowledge of phonological awareness and phonics. Further, the results indicated that the participants hold positive beliefs toward the phonics importance in reading instruction for early graders. Based on these findings, this study provided implications for reading outcomes improvement in Qatar and similar contexts, and recommendations for further research are offered.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/21203
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎39‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video