• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الرياضيات والإحصاء والفيزياء
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الرياضيات والإحصاء والفيزياء
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Gender Difference in Teachers' Mathematical Knowledge for Teaching in the Context of Single-Sex Classrooms

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Haroun, Ramzi F.
    Ng, Dicky
    Abdelfattah, Faisal A.
    AlSalouli, Misfer S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study examines gender differences of teachers on their mathematical knowledge for teaching in the context of single-sex classrooms in Saudi Arabia. A translated version of the Mathematical Knowledge for Teaching (MKT) instrument (Learning Mathematics for Teaching [LMT], 2008) in Number and Operation Content Knowledge (CK) and Knowledge of Content and Student (KCS) scales were administered to 197 teachers (146 male and 51 female). Two-sample t test and multiple regression were conducted to compare the two groups and test the effect of teacher background variables. Female teachers significantly scored better than their male counterpart. Gender, years of teaching experience, and specialization significantly predicted teachers’ content knowledge, F(3, 187) = 13.180, explaining 41.8 % of the variance. Only gender and specialization significantly predicted teachers’ knowledge of content and student, F(2, 191) = 6.335, explaining 24.9 % of the variance. Further comparing items in the MKT instrument where female teachers outperformed male teachers confirmed that female teachers were better in attending to the content knowledge in the context of student’s learning.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s10763-015-9631-8
    http://hdl.handle.net/10576/22428
    المجموعات
    • الرياضيات والإحصاء والفيزياء [‎804‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Analysis of cyber security knowledge gaps based on cyber security body of knowledge 

      Catal, Cagatay; Ozcan, Alper; Donmez, Emrah; Kasif, Ahmet ( Springer , 2022 , Article)
      Due to the increasing number of cyber incidents and overwhelming skills shortage, it is required to evaluate the knowledge gap between cyber security education and industrial needs. As such, the objective of this study is ...
    • Thumbnail

      ندوة قسم العلوم الاجتماعية تحدث فيها أ.د./ بول سيلليتو (بريطانيا) الأستاذ بجامعة درم عن: A Doha Undeclaration Sustainable Development Knowledge and Local Knowledge – Some Puzzles 

      ( جامعة قطر , 2007 , Image)
    • Discoursing ‘democratic knowledge’ & knowledge production in North Africa 

      Sadiki, Larbi ( Taylor & Francis , 2015 , Article)
      North Africa (interchangeably used with the term ‘Maghrib’) has historically featured as a contributor to Euro-Med cultures and civilisations. Mesopotamia, Egypt and Phoenicia all at one point in time or another mediated ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video