• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 2: Health and Biomedical Sciences
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 2: Health and Biomedical Sciences
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Quantitative analysis of lecture-capture archive viewing by pharmacy students during the emergency switch to remote learning

    Thumbnail
    عرض / فتح
    283.pdf (998.8Kb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Hussain, Farhat Naz
    Al-Mannai, Reem
    Agouni, Abdelali
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The COVID-19 pandemic caused the sudden suspension of face-to-face classes in many higher institutions worldwide. To leverage preparedness of higher education in similar emergencies preventing on-campus classes, we aimed to understand some of the factors that facilitated the rapid switch to remote learning. Methods: We quantitatively analyzed how rapid switch to remote learning following pandemic (Spring 2020) impacted access to lecture-recording archives by undergraduate pharmacy students. The number of views per lecture for each course were mapped to the time of the day, weeks of the term and number of weekly assessments. Data were compared between Spring 2019 and 2020 in addition to analyzing differences before and after remote learning (Spring 2020). Findings: Weekly lecture-recording views after the suspension of in-person classes in Spring 2020 were higher compared to Spring 2019 (452 versus 291 views). Driven by viewing of the previous year's archives (Spring 2019), the number of weekly views soared in weeks 11-13 (Spring 2020) compared to before coinciding with the sudden switch to online learning although all scheduled assessments in this period were postponed. This was confirmed by comparing views of Spring 2019 archives at two time points - November 2019 and September 2020. All courses studied had higher views per lecture in September 2020 compared to November 2019. Conclusion: Our study underscores the benefits of embedding lecture-capture systems to support student's learning and leverage preparedness of universities to respond to emergencies preventing face-to-face classes.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2021.0089
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/24374
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1433‎ items ]
    • Theme 2: Health and Biomedical Sciences [‎80‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video