• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 2: Health and Biomedical Sciences
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 2: Health and Biomedical Sciences
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring QU health students' behavioral determinants, perspectives, and experiences toward student leadership: A quantitative study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    127.pdf (1.397Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    AL-Khater, Dhabya Mohamed
    Rayan, Menatallah Samer
    ElJaam, Myriam
    Diab, Mohammed Issam
    Stewart, Derek Charles
    El-Awaisi, Alla
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objective: Leadership is an essential part of student's learning experience in the college. The main aim of this study is to determine and explore QU health student's perspectives and experiences toward leadership. Methods: A cross-sectional study was conducted during the academic year 2021. A web-based questionnaire was circulated to 1352 QU health students. Participants were asked to complete a 5-point Likert scale developed using theoretical domains framework (TDF) to identify their perception and behavioral determinants about leadership. They were also asked to rank the importance of personal, interpersonal capabilities, and markers of success of leadership. Participants were asked to answer open- ended questions to determine the training and support needed for leadership. Results: In total, 179 complete responses were collected. About (43.6%) of students strongly agreed that it is crucial for healthcare students to be involved in leadership. Most students agreed that they are capable of carrying leadership responsibilities. Around 71.4% of leaders in QU health perceived that teaching quality improvement as very important to extremely important marker of leader's success. Students identified that negotiation and communication are important skills for leadership. Conclusion: Our study suggests that QU health students perceive leadership as positive and important experience of college life and show high interest for training programs and workshops for student leaders.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2021.0122
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/24407
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]
    • Theme 2: Health and Biomedical Sciences [‎80‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Preparing foundation-year students for medical studies in a problem-based learning environment: Students׳ perceptions 

      Xiangyun, Du; Massoud, Walid; Al-Banna, Nadia Ali; Al-Moslih, Ayad M.; Abu-Hijleh, Marwan Farouk; Hamdy, Hossam; Cyprian, Farhan Sachal... more authors ... less authors ( Elsevier , 2016 , Article)
      PurposeTo contribute to the field of preparing new students for their medical studies and to investigate how foundation-year medical students perceive the progression of appropriate learning skills for studying in a PBL ...
    • Thumbnail

      ندوة كلية التربية ( ملتقى الأقسام التربوية ) تحدث فيها د. نيك ناصر مانوشهري الأستاذ المشارك بقسم المحاسبة ونظم المعلومات بجامعة قطر عن : The Impact of Student Styles with Web-Based Learning (WBL) Or Instructor Based Learnin ( IBL )on Student Knowledge 

      ( جامعة قطر , 2008 , Image)
    • Thumbnail

      Impacts on Student Learning and Skills and Implementation Challenges of Two Student-Centered Learning Methods Applied in Online Education 

      soubra, lama; al Ghouti, Mohamed; Abu diyeh, Mohamed; Crovella, sergio; Abou saleh, Haissam ( MDPI , 2022 , Article)
      Online education became more prevalent during the COVID-19 pandemic in many countries around the world, including the Gulf Cooperation Council (GCC) countries. This study aims at assessing the impacts on learning and skills ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video