• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    PRIMARY SCIENCE TEACHERS' PERCEPTIONS TOWARDS STEM EDUCATION IN QATAR AND CHALLENGES OF ITS IMPLEMENTATION

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Hala fathy_ OGS Approved Thesis.pdf (4.638Mb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    FATHY, HALA FAYED HASSAN
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Understanding teachers' perceptions of STEM education is crucial to ensure the quality of teaching and learning provided for the students in the classrooms. This study aimed at investigating science teachers’ perceptions towards STEM education in primary public schools in the State of Qatar, in terms of four domains: teachers' knowledge, STEM teaching requirements, impact on students' outcomes, and the perceived challenges of implementation. This study followed a sequential explanatory mixed-method approach. Quantitative data was collected by surveying (148) science teachers, while qualitative data was obtained using four focus groups. Results highlighted the need to increase teachers’ understanding and knowledge of STEM disciplines and their approaches to integration. Furthermore, various challenges were reported, including insufficient professional development, changing teachers’ beliefs, lack of an integrated curriculum and lack of time. Additionally, results indicated that there were no significant differences in teachers’ perceptions with regard to gender or educational background, while there is differences in relation to teaching experience in the challenges domain. Moreover, results indicated the significant difference in teachers’ perceptions related to the received STEM professional development programs and STEM teaching experience in the first three domains. Based on the results, the study recommended that there is a need to develop STEM integrated curriculum and to provide STEM professional development programs.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/26397
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎39‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video