• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    THE IMPACT OF USING LESSON STUDY APPROACH ON STUDENTS' MATHEMATICAL PROBLEM-SOLVING ABILITY IN PRIMARY SCHOOLS IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Hana Al Ashwal_ OGS Approved Thesis.pdf (5.180Mb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    ALSHWAL, HANA ABDULMAJID ABDULQAWI
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Problem-solving ability, as a major element of mathematics curriculum, helps learners become competent individuals qualified and prepared to positively impact in their societies. This research study was designed to explore the impact of using lesson study approach with problem-based learning (PBL) on students’ mathematical problem solving ability. A Mixed methods research design was utilized to collect data, with a sample of 117 fifth grade students and 10 of their teachers in primary schools in Qatar. Quantitative data were obtained through student’s mathematical problem solving test, while semi-structured interviews with teachers and students’ work were utilized to collect the qualitative data. The analyses of variance (ANOVA) test was used to analyze quantitative data, while thematic analysis was used to analyze data collected through the semi-structured interviews. Findings revealed that the Lesson Study approach with (PBL) had significantly improved students’ ability to solve mathematical problems, and promoted students’ skills, including perseverance, students’ thinking, reasoning, and using multiple representations.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/26398
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎39‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video