• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    VANET-Based smart navigation for vehicle crowds: FIFA world cup 2022 case study

    عرض / فتح
    VANET-Based_Smart_Navigation_for_Vehicle_Crowds_FIFA_World_Cup_2022_Case_Study.pdf (3.433Mb)
    التاريخ
    2019-12-01
    المؤلف
    Elbery, Ahmed
    Hassanein, Hossam S.
    Zorba, Nizar
    Rakha, Hesham A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Non-recurrent events (e.g. football events or evacuation in case of natural disasters) pose great challenges to vehicle routing and traffic management in Intelligent Transportation Systems (ITSs). The high traffic demand during such events, combined with the road network resource constraints, bring forward the need for efficient and smart management techniques that better utilize the network facilities while maintaining a certain performance level. Vehicular Ad-hoc Networks (VANETs) and the advancement in information technology bring new opportunities to address such problems. This paper utilizes VANETs to build a vehicular crowd management system that utilizes system-optimum stochastic routing. The objective is to clear the network in a shorter time by better utilizing the available network resources. To build this system, vehicles are used as sensors that communicate the network state information to the Traffic Management Center (TMC) in real time. A linear programming model is developed to minimize the network-wide travel time constrained by the road link capacities based on the collected information. The results show that the proposed system decreases the network-wide travel time and is successful in clearing the network earlier by up to 38% compared to deterministic user-equilibrium traffic assignment.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85081958460&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/GLOBECOM38437.2019.9014183
    http://hdl.handle.net/10576/26827
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]
    • أبحاث كأس العالم 2022 [‎164‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video