• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Performance assessment of two-timescale multi-objective volt/var optimization scheme considering EV charging stations, BESSs, and RESs in active distribution networks

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Zamzam, Tassneem
    Shaban, K.
    Gaouda, A.
    Massoud, Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The high penetrations of distributed energy resources of renewable energy sources, battery energy storage systems, and electric vehicles introduced several challenges to power networks. It can lead to high voltage variation, sudden over/under-power generation, high losses issues, and negatively impact distribution assets. Thus, there is a vital need for volt/var optimization schemes that integrate conventional volt/var devices with inverter-interfaced resources to overcome these challenges. This paper demonstrates a performance assessment of the volt/var optimization scheme utilizing different utility-owned assets and resources based on a two-timescale multi-objective algorithm. At the slow timescale, it utilizes capacitor banks and on-load tap changers to minimize system losses and maximize asset lifetime based on their conditions. The algorithm incorporates the utility operator's direct input for setting the conventional volt/var devices. The operation of these devices is optimized, in three steps, by limiting the number of switching operations based on the operator preferences. At the faster scale, it considers renewable energy sources, electric vehicle charging stations, and battery energy storage systems to be optimized to limit voltage variation and system losses further. The IEEE 33-bus distribution network is modified and used to demonstrate the effectiveness of the algorithm.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.epsr.2022.107843
    http://hdl.handle.net/10576/28704
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Review on State-of-the-Art Unidirectional Non-Isolated Power Factor Correction Converters for Short-/Long-Distance Electric Vehicles 

      Sayed, S.S.; Massoud, Ahmed ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2022 , Article Review)
      Electrification of the transportation sector has originated a worldwide demand towards green-based refueling infrastructure modernization. Global researches and efforts have been pondered to promote optimal Electric Vehicle ...
    • Thumbnail

      Analysis and quality of service evaluation of a fast charging station for electric vehicles 

      Zenginis, Ioannis; Vardakas, John S.; Zorba, Nizar; Verikoukis, Christos V. ( Elsevier Ltd , 2016 , Article)
      Electrification of transportation is considered as one of the most promising ways to mitigate climate change and reduce national security risks from oil and gasoline imports. Fast charging stations that provide high quality ...
    • Thumbnail

      An enhanced performance IPT based battery charger for electric vehicles application 

      Abdelhamid, E.; Abdelsalam, A.K.; Massoud, Ahmed; Ahmed, S. ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2014 , Conference)
      World-wide scientists/engineers were motivated to research in the area of renewable energy resources and to reduce the consumption of fossil fuels. Hence, electric and hybrid vehicles have won the attention of many researchers ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video