• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Reflections of scientific literacy team members related to use of reading strategies

    Thumbnail
    عرض / فتح
    qproc.2015.coe.26.pdf (91.50Kb)
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Cherif Ellili, Maha
    Allen, Nancy Jane
    Al Sabbagh, Samah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The efficacy of reflection in improving teaching practices has long been recognized. Deconstructing reflective conversations provides a window into thinking; tracking changes in those conversations over time can reveal the level of understanding and levels of growth and development of those involved. This qualitative study analyzes the reflection of teachers participating in a six-week project, the goal of which was to improve reading instruction. It analyses the breadth, depth, and content of their weekly sessions and relates this to observed classroom practice. The sample for this pilot project was eleven teachers in two preparatory schools, one for boys and one for girls. Each team consisted of teachers in science, English, or scientific English from either the seventh or eighth grade level. Each week the groups were given a professional development session focused on some aspect of reading instruction, then collaboratively planned a lesson that one member of the team would teach the following week and that all members would observe. The focus of this study, however, is the collaborative reflection conducted at the first of the next week's session, in which the team members evaluated and critiqued the lesson. These conversations, paired with the classroom observations of the lesson they were critiquing, revealed what they did and did not understand from the professional development and what was and was not incorporated into practice. The sessions were recorded, transcribed, coded, and entered into frequency charts. This presentation, however, will focus on the qualitative analysis of the sessions - the meaning making - of the interactions of the participants and what these interactions revealed about their learning and teaching of the targeted outcomes. A better understanding of the nature of collaborative reflection can help teachers and teacher educators use reflection to improve the effectiveness of professional development.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.5339/qproc.2015.coe.26
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/30208
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎150‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video