• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Frugal innovation: Conception, development, diffusion, and outcome

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0959652620315031-main.pdf (611.3Kb)
    التاريخ
    2020-07-20
    المؤلف
    Hossain, Mokter
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Frugal innovation (FI) demonstrates a new entrepreneurial landscape where small firms with limited resources develop innovations for underserved customers in low-income countries. FIs also create new markets and contribute to sustainability. The studies so far have highlighted various frugal products introduced by large and small firms around the world. This study aims to explore the process of how individuals at the grassroots level successfully conceptualize, develop, and diffuse their FIs to achieve commercial success. It analyzes the antecedents, processes, and consequences of FI development and commercialization, and explores how FIs evolve and diffuse in emerging markets. It also seeks to identify what triggers and motivates individuals to engage in FI. The study points out the initiative that individuals take and the challenges they face, from inception to the successful commercialization of their innovations. We therefore portray an overall understanding of the antecedents, processes, and consequences for these entrepreneurs. Along with the scholars, the findings of this study will be insightful for practitioners who are interested in the frugal innovation phenomenon. It points out issues, such as the dual-business model, innovation to serve low-income customers, and diffusion patterns that managers need to understand when shaping their business strategies, for emerging markets in particular and the world in general.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652620315031
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.121456
    http://hdl.handle.net/10576/33909
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎129‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video