• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Impact of Innovation in Jordanian Chemical and Pharmaceutical Industries on Export Performance

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The Impact of Innovation in Jordanian Chemical and Pharmaceutical Industries on Export Performance.pdf (2.307Mb)
    التاريخ
    2012-09
    المؤلف
    Al-Dmour, H.
    Issa, Ibrahim M.
    Alshami, Majed K.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Innovation has long been considered an important factor for creating and maintaining the competitiveness of the firms. Common knowledge stands that innovation is the cause of the increase of exports. However, contradicting empirical evidences are reported in the literature on the relationship between innovation and export performance. In this research we examine whether innovation performed by Jordanian chemical and pharmaceutical industries enhances their export performance. Based on research objectives, a structured questionnaire was developed to collect the needed data to test the developed hypotheses. Data were collected from twenty two companies, representing a sixty-five percent response rate. Data were analyzed and hypotheses were tested using various analytical methods. Research findings indicate that there is a statistical significant relationship between innovation and export performance for the sample under study; mainly for research and development, marketing data base, management (atmosphere conductive to innovation), promotion and product (quality). Based on the results, several recommendations are suggested.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/3454
    المجموعات
    • [‎5‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video