• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Road Crossing at Unmarked Mid-Block Locations: Exploring Pedestrians’ Perception and Behavior

    عرض / فتح
    s40996-021-00701-z.pdf (2.542Mb)
    التاريخ
    2022-04-01
    المؤلف
    Abdullah, Muhammad
    Dias, Charitha
    Oguchi, Takashi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Violations, risky behaviors and perceptions may largely contribute to crashes involving pedestrians, particularly at unmarked mid-block locations. The likelihood and severity of crashes at mid-block locations are higher compared to intersections. This study explores pedestrians’ behaviors at and perceptions about unmarked mid-block locations. The data were collected through an online questionnaire survey that included 24 questions with 5-point Likert-type responses on behaviors, mobility patterns, preferences, perceptions and attitudes of pedestrians along with demographic questions. Two hundred and twenty responses were collected from various regions (developing and developed countries). Exploratory factor analysis was performed, and four underlying factors, namely “risk-taking,” “wrong-perceptions,” “walking-for-pleasure,” and “walking-pattern,” that describe perceptions and behaviors associated with unmarked mid-block crossings were identified. The influence of demographic parameters on the factor scores was also examined. Males displayed higher wrong-perceptions about crossing the road at unmarked mid-block locations as compared to females. The region was found to have a significant impact on wrong-perceptions between developing and developed countries. Further, cluster analysis on the factor scores resulted in four distinct clusters of pedestrians, namely; non-risky walkers, non-walkers, risk-takers and unaware walkers. The findings of this study provide valuable insights into pedestrian behavior and perceptions towards crossing at unmarked mid-block locations and could be useful in enhancing pedestrian safety at such locations.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85109337223&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s40996-021-00701-z
    http://hdl.handle.net/10576/35563
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video