• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • علم وتكنولوجيا المواد
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • علم وتكنولوجيا المواد
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Framework to Manage through Control and Automation a semester long student Project assignment in e-Learning Environment

    Thumbnail
    عرض / فتح
    A Framework to Manage through Control and Automation a semester long student Project assignment in e-Learning Environment.pdf (431.2Kb)
    التاريخ
    2013-03
    المؤلف
    Chaumun, Mamade Ajmal
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Managing semester-long project assignments is not always an easy task since teachers need to keep track of many elements of the project that will reflect in a proper assessment of the students’ work. Integrating an LMS into the educational process and therefore to assign, track, and assess the project may add to the complication, this can be very challenging and especially when students work in groups. Students expect support and guidance from teachers in all stages of the project. In turn, teachers should have access to vital information. Only then, the support will be effective and timely at these critical decision-making points. Learning Management Systems (LMS) tools support effective teaching and learning using various features. In this paper, an approach is proposed to help teachers manage the project assignment by taking advantage of existing tool features provided by a commercial LMS. From the start of the project till the end, the approach fully supports the teacher’s decision-making and the support students by helping them keep up with schedule, timeline, deliverables and important instructions related to their collaborative work. This approach has been implemented for many semesters and it has received very positive feedback from teachers and students as well. This approach can save time, increase the evaluation process e and can streamline the various processes involved in a typical project assignment.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/3612
    المجموعات
    • علم وتكنولوجيا المواد [‎316‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video