• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploiting Client-Side Collected Measurements to Perform QoS Assessment of IaaS

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Kamel, Ammar
    Al-Fuqaha, Ala
    Guizani, Mohsen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Delivering reliable service offerings to clients remain a challenging aspect in today's cloud infrastructure. A broad number of research studies have undertaken the service evaluation process from one side; that is, the infrastructure's perspective. Conversely, clients' assessment to the service has been mostly neglected. In this paper, we propose a client-side service evaluation approach which mainly relies on the clients' assessment of infrastructure's service offerings. The proposed approach utilizes the strength of the Social Network Analysis (SNA) principles in conjunction with the Generalized Extreme Value Theorem (EVT) to converge to a precise Quality of Service (QoS) model. Our goal in this research is to build precise QoS models to predict the performance of clients that exhibit similar behaviors. Thus, we develop a novel SNA-based clustering algorithm that analyzes the strength of the interconnection links between clients and cluster related clients in communities of similar behaviors. The proposed approach is effective in providing Infrastructure as a Service (IaaS) providers with a better assessment tool to evaluate and improve their service offerings. The experimental results of the proposed approach on GENI's SEATTLE platform demonstrate its ability to enhance the prediction process of the performance of IaaS service offerings. 2002-2012 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TMC.2014.2370648
    http://hdl.handle.net/10576/36143
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail